Dobry start(300+) już od 1 lipca 2020 można składać wnioski

 

Świadczenie dobry start przysługuje raz w roku na dziecko uczące się w szkole, aż do ukończenia przez nie 20. roku życiaDzieci niepełnosprawne, uczące się w szkole, otrzymają świadczenie do ukończenia przez nie 24. roku życia. Rodziny otrzymają wsparcie bez względu na dochód.     

Aby otrzymać wsparcie, należy złożyć wniosek. Może to zrobić matka, ojciec, opiekun prawny dziecka lub opiekun faktyczny dziecka (opiekun faktyczny to osoba faktycznie sprawująca opiekę nad dzieckiem, która wystąpiła do sądu opiekuńczego o przysposobienie dziecka). Wniosek o świadczenie dla dzieci, które przebywają w pieczy zastępczej składa rodzic zastępczy, osoba prowadząca rodzinny dom dziecka lub dyrektor placówki opiekuńczo-wychowawczej.

Wniosek o świadczenie dobry start  można składać:

1. Online od 1 lipca przez Portal informacyjno-usługowy Emp@tia na stronie https://empatia.mpips.gov.pl/ , przez bankowość elektroniczną lub portal PUE ZUS.

2. Od 1 sierpnia także drogą tradycyjną (w formie papierowej) bezpośrednio w urzędzie lub za pośrednictwem poczty. Wniosek należy złożyć do 30 listopada.

Złożenie wniosku w lipcu lub sierpniu gwarantuje wypłatę świadczenia nie później niż do 30 września. Gdy wniosek zostanie złożony w kolejnych miesiącach (we wrześniu, październiku lub listopadzie), to wsparcie trafi do rodziny w ciągu 2 miesięcy od złożenia wniosku.

Świadczenie dobry start nie przysługuje na dzieci uczęszczające do przedszkola oraz dzieci realizujące roczne przygotowanie przedszkolne w tzw. zerówce w przedszkolu lub szkole.

Program Dobry Start nie obejmuje również studentów.

Szczegółowe informacje na temat świadczenia Dobry Start oraz niżej wymienionych świadczeń można uzyskać na stronie  Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej: www.mpips.gov.pl.

Link do strony  z obowiązującymi wzorami druków:  http://www.mpips.gov.pl/DobryStart/wzor-wniosku-o-swiadczenie

Szanowni Państwo  informacje o przyznaniu   rządowego programu Dobry Start przez Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Młodzieszynie będą wysyłane e-mailem do osób które złożą wnioski drogą  online lub papierowo i podadzą adres poczty elektronicznej e-mail.  Informujemy  Państwa, iż adresy poczty elektronicznej  z której  będziemy wysyłać taką informację to :

gops@mlodzieszyn.pl

Prosimy o nie odpowiadanie  na maila wysłanego z innych adresów, które zawiera informację o przyznaniu świadczenia Dobry Start. Zminimalizuje to ryzyko podszywania się potencjalnych oszustów pod instytucje publiczne, a tym samym ograniczy próby wyłudzeń.

Skip to content